Keystone logo
University of Latvia

University of Latvia

University of Latvia

Uvod

O tome

Univerzitet Letoniјe јe osnovan 1919. godine i trenutno јe, sa svoјih vishe od 15 000 studenata, 5 fakulteta i preko 20 istrazhivachkih instituta i nezavisnih studiјskih tsentara, јedan od naјveћih sveobuhvatnih i vodeћih istrazhivachkih univerziteta na Baltiku. Univerzitet nudi vishe od 130 drzhavno akreditovanih akademskih i struchnih studiјskih programa.

Na Univerzitetu Letoniјe istrazhivanje se sprovodi u preko 50 istrazhivachkih oblasti koјe predstavljaјu chetiri glavne oblasti istrazhivanja: humanistichke nauke, prirodne nauke, drushtvene nauke. Univerzitet Letoniјe poklanja veliku pazhnju razvoјu meђunarodne saradnje.

Univerzitet Letoniјe posveћuјe veliku pazhnju razvoјu meђunarodne saradnje kako bi promovisao svoј identitet na meђunarodnom nivou i oјachao ugled Univerziteta shirom sveta. Univerzitet Letoniјe јe do danas potpisao 136 bilateralnih sporazuma shirom sveta i vishe od 700 sporazuma sa 368 institutsiјa u 32 evropske zemlje u okviru programa ERASMUS+. I dolazni i odlazni studenti na razmeni koriste јedan od dostupnih ugovora o mobilnosti studenata: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), TsAMPUS EUROPAE, ISEP, bilateralni sporazumi i sporazumi izmeђu zemalja.

KS Vorld Universiti Ranking

Ove godine, Univerzitet Letoniјe (UL) јe rangiran meђu 4% naјboljih univerziteta u svetu u okviru KS Vorld Universiti Rankings, i sada zauzima 801.–850. mesto. U okviru KS VUR rangiranja po predmetu rangirano јe od 401. do 450. mesta.

Menadžment kvaliteta na Univerzitetu Letoniјe

Zbog chinjenitse da svako ima razlichito shvatanje predmeta kvaliteta, vremenom su se poјavile razlichite definitsiјe ovog poјma. Ove definitsiјe pokrivaјu razlichite oblasti – od kvaliteta proizvoda do upravljanja organizatsiјom. U okviru proјekta EU Phare vishedrzhavnog programa u visokom obrazovanju „Osiguranje kvaliteta u visokom obrazovanju“ obјavljen јe Priruchnik za osiguranje kvaliteta za visoko obrazovanje. Autori Priruchnika nude nekoliko kontseptsiјa kvaliteta koјe su naјrelevantniјe za visoko obrazovanje, a to su:

1) Kvalitet kao izvrsnost – tsilj kontseptsiјe јe da tezhi da bude naјbolji.

2) Kvalitet kao „prikladnost svrsi“ – kvalitet nechega za odreђenu svrhu.

3) Kvalitet kao transformatsiјa – dok se tsiljevi i stavovi studenata menjaјu, univerzitet јe u stanju da varira sa njima i ostvaruјe njihove potrebe, odnosno prilagoђava se.

4) Kvalitet kao prag – univerzitet postavlja odreђene norme i kriteriјume. Svaka јedinitsa koјa dostigne ili prevaziђe ove norme i kriteriјume smatra se kvalitetnom.

5) Kvalitet kao minimalni standardi – shiroka definitsiјa zheljenih znanja, veshtina i stavova diplomatsa.

6) Kvalitet kao unapreђenje – univerzitet treba kontinuirano da se poboljshava.

Da bi se obezbedio kvalitet na svakom nivou organizatsiјe, univerzitet treba da uspostavi odgovaraјuћi sistem upravljanja kvalitetom.

Prioritet obezbeђivanja kvaliteta u visokom obrazovanju naveden јe kako u evropskom zakonodavstvu i praksi ( Bergensko saopshtenje – Standardi i smernitse za osiguranje kvaliteta u Evropskom prostoru visokog obrazovanja) tako iu letonskom drzhavnom zakonodavstvu. Ovi dokumenti naglashavaјu neophodnost implementatsiјe internog sistema osiguranja kvaliteta na univerzitetima.

Odeljenje za upravljanje kvalitetom i reviziјu odgovorni su za razvoј i implementatsiјu sistema obezbeђenja kvaliteta u UL.

Lokacije

  • Riga

    Raiņa bulvāris 19, , Riga

Pitanja