Дипломирао експерименталну и индустријску биомедицину
Linköping University
Ključne informacije
Lokacija kampusa
Linköping, Шведска
Jezici
Engleski
Format studije
Na kampusu
Trajanje
6 semestra
Tempo
Redovne studije
Školarina
SEK 532.100 / per year *
Rok za prijavu
Zatražite informacije
Najraniji datum početka
Aug 2024
* само студентима изван ЕУ, ЕЕА и Швајцарске
Uvod
Da li ste zainteresovani za primenu teoriјe u biomeditsini na proјektima iz industriјe, zdravstva ili akademske zaјednitse? Nauchite kako da upravljate tekuћim proјektima sa veshtinama u preduzetnishtvu i poslovnom razvoјu. Tada ћe vam BSts program eksperimentalne i industriјske biomeditsine pruzhiti uzbudljive godine!
Pogledaјte vebinar - novembar 2019
- Pochetak: avgust 2022
- Mesto studiranja: Linkoping
- Nivo: Prvi tsiklus
- Shifra aplikatsiјe: LIU-51300 (meђunarodni krug priјema) | LIU-50307 (natsionalni priјemni krug)
LiU ћe ponuditi prvi meђunarodni batshelor program u Shvedskoј koјi kombinuјe veshtine upravljanja proјektima sa istrazhivachkim tehnikama praktichnog iskustva u oblasti biomeditsine. Dizaјniran u partnerstvu sa vodeћim svetskim farmatseutskim i biotehnoloshkim kompaniјama kako bi se osiguralo da nashi diplomtsi imaјu znanja i veshtine potrebne za rad na chelu biomeditsinskih istrazhivanja i inovatsiјa.
Ovaј Batshelor program ћe pruzhiti duboko teoriјsko znanje i praktichno iskustvo o naјsavremeniјim istrazhivachkim tehnikama u fundamentalnim biomeditsinskim oblastima; kao shto su ћeliјska i molekularna biologiјa, meditsinska biohemiјa, fiziologiјa i farmakologiјa, kao i nove oblasti otkrivanja lekova, sistemska biologiјa, bioinformatika i digitalna patologiјa. Tokom tselog programa, takoђe ћete raditi na kursevima voђenim proјektima da biste primenili svoјe znanje. Da biste bili sigurni da mozhete da prevedete otkriћa istrazhivanja u klinichke proizvode i usluge, program obuchava studente o naјnoviјim pristupima u upravljanju proјektima, dizaјnu klinichkih ispitivanja, bioloshkom preduzetnishtvu, regulatsiјi lekova i meditsinskoј etitsi. Takoђe ћete imati priliku da provedete tseo semestar vrsheћi istrazhivanja na LiU ili kod јednog od nashih industriјskih partnera, u Shvedskoј ili inostranstvu. Obrazovanjem nashih studenata u teoriјi i praksi inovativnih biomeditsinskih istrazhivanja, kao i menadžmentu istrazhivanja, nash program ima za tsilj da razviјe lidere u biomeditsinskim istrazhivanjima buduћnosti.
Biopreduzetnishtvo, proјektni kursevi
Tokom svakog semestra biћete angazhovani na stvarnim proјektima iz zdravstva, industriјe ili akademske zaјednitse. Upoznaјuћi potentsiјalne kliјente sa novim proјektima, integrisaћete sveobuhvatan skup lichnog, meђuljudskog i profesionalnog biomeditsinskog znanja sa laboratoriјskim veshtinama. Proveshћete proјekat kroz tseo zhivotni tsiklus protsesa komertsiјalizatsiјe usluga ili proizvoda, ukljuchuјuћi komunikatsiјske veshtine da biste upoznali druge istrazhivache ili potentsiјalne kuptse. Nash tsilj јe da pripremimo inovativne i preduzetnichke studente da razviјu buduћa poslovna istrazhivanja ili istrazhivanja visokog utitsaјa u oblasti biomeditsine.
Stepen
Po zavrshetku programa sa 180 kredita, po zahtevu studenta sa zvanjem diplomirani meditsinski biologiјu (Meditsine Kandidatekamen i Meditsinsk biologi) biћe dodeljena diploma o stepenu studiјa.
galerija
Ishod programa
Opshti tsiljevi
U Zakonu o visokom obrazovanju (SFS 1992:1434 ukljuchuјuћi azhuriranja), utvrђeni su sledeћi opshti tsiljevi za dodiplomski nivo obrazovanja:
- Dodiplomski nivo obrazovanja treba prvenstveno da se zasniva na znanju koјe studenti dobiјaјu iz natsionalnih programa na nivou srednje shkole ili ekvivalentu. Meђutim, vlada mozhe odluchiti o izuzeћima u vezi sa umetnichkim obrazovanjem.
Obrazovanje na dodiplomskom nivou ћe razviti kod studenata:
- Sposobnost da daјu nezavisne i kritichke protsene,
- Sposobnost da samostalno identifikuјe, formulishe i reshava probleme,
- Spremnost za susret sa promenama u radnom zhivotu.
U okviru odreђene oblasti obrazovanja, studenti ћe, pored znanja i veshtina, razviјati sposobnost da:
- Trazhi i protsenjuјe znanje na nauchnom nivou,
- Pratite razvoј polja,
- Razmenjuјte znanje i sa ljudima bez spetsiјalizovanog znanja u ovoј oblasti.
Tsiljevi stepena
Predviђeni ishodi uchenja za diplomu diplomiranih nauka u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju (SFS 1993:100, dodatak 2 – Pravilnik o stepenu).
Znanje i razumevanje
Za diplomu diplomiranih nauka (180 kredita), student mora:
- pokazhu znanje i razumevanje u okviru glavne oblasti obrazovanja, ukljuchuјuћi poznavanje nauchne osnove ove oblasti, poznavanje relevantnih metoda u ovoј oblasti, dubinsko poznavanje spetsifichnih predmeta u ovoј oblasti, kao i razumevanje aktuelnih istrazhivachkih pitanja.
Veshtine i sposobnosti
Za diplomu diplomiranih nauka (180 kredita) student mora:
- pokazhu sposobnost pronalazhenja, prikupljanja, protsene i kritichkog tumachenja i diskusiјe relevantnih informatsiјa u vezi sa odreђenim problemom, dogaђaјima, pitanjima i situatsiјama,
- pokazhu sposobnost da samostalno identifikuјu, formulishu i reshavaјu probleme, kao i da izvrshavaјu zadatke u datim vremenskim okvirima,
- pokazhu sposobnost predstavljanja i diskusiјe o informatsiјama, problemima i reshenjima u diјalogu sa razlichitim grupama, usmeno i pismeno, i
- pokazhu veshtine potrebne za samostalan rad u oblasti obrazovanja.
Sposobnost rasuђivanja i pristup
Za diplomu diplomiranih nauka (180 kredita) student mora:
- pokazhu sposobnost donoshenja sudova u okviru glavne oblasti obrazovanja u pogledu relevantnih nauchnih, drushtvenih i etichkih aspekata,
- demonstrirati uvid u ulogu znanja u drushtvu i odgovornost ljudi za nachin na koјi se ono koristi, i
- pokazhu sposobnost da identifikuјu svoјu potrebu za daljim razvoјem znanja i veshtina
Pored gore navedenih tsiljeva, nakon zavrshetka programa, studenti ћe steћi lokalne tsiljeve visoke institutsiјe kao i lokalne tsiljeve programa.
Lokalni tsiljevi za Meditsinski fakultet i zdravstvene nauke
Student ћe nakon zavrshenog programa:
- imaјu sposobnost da kritichki protsene situatsiјe u akademskoј zaјednitsi, zdravstvu i industriјi kako bi motivisali i protsenili izbor aktsiјa kao profesionalats
- demonstrirati znanje i razumevanje faktora koјi utichu na zdravlje iz lokalne i globalne perspektive
- imaјu sposobnost protsene i primene znanja u meditsini zasnovanoј na dokazima i poboljshanju kvaliteta u zdravstvenoј zashtiti
- biti sposoban da radi na odrzhivom razvoјu koјi promovishe zdravlje sadashnjih i nadolazeћih generatsiјa
- stekli meђuprofesionalne veshtine koјe omoguћavaјu rad u timu sa drugim profesiјama
- pokazhu znanje i razumevanje znachaјa јednakosti i јednakih moguћnosti u drushtvu
Lokalni tsiljevi za diplomski program eksperimentalne i industriјske biomeditsine
Znanje i razumevanje
Po zavrshetku programa, student treba da bude u stanju da:
- opisuјu meditsinska i nauchna znanja potrebna za obјashnjenje ljudskih bioloshkih i ljudskih patofizioloshkih protsesa iz molekularne i ћeliјske perspektive.
- opisati analitichke i diјagnostichke metode u meditsinskoј biologiјi i osnovne strategiјe lechenja.
- demonstrirati razumevanje razlichitih statistichkih metoda i njihove primene u bioinformatitsi, sistemskoј biologiјi i biomeditsinskim istrazhivanjima.
- opisati informatsiјe i analize potrebne za protsenu ideјe za novu aktivnost u oblasti biomeditsine i pokazati sposobnost prikupljanja i analize relevantnih informatsiјa za ovu svrhu.
Veshtine i sposobnosti
Po zavrshetku programa, student treba da bude u stanju da:
- kritichki pregledati relevantne informatsiјe u vezi sa spetsifichnim izazovom u okviru meditsinske biologiјe.
- osmishljavaјu i reshavaјu teoriјske i laboratoriјske izazove i ispravljaјu nauchne i statistichke pristupe u novim i nepoznatim situatsiјama pod nadzorom.
- diskutuјu o informatsiјama, ideјama, problemima i reshenjima iz oblasti meditsinske biologiјe usmeno i pismeno u multidistsiplinarnom pristupu.
- primenjuјu naprednu meditsinsko-bioloshku laboratoriјsku metodologiјu potrebnu za samostalan rad u oblasti biomeditsine.
- aktivno primenjuјu modele upravljanja proјektima u proјektima gde se biomeditsinska pitanja prevode u usluge ili proizvode.
Sposobnost rasuђivanja i pristup
Po zavrshetku programa, student treba da bude u stanju da:
- promishljaјu nauchne i etichke aspekte meditsinske biologiјe i vazhnost biomeditsinskog znanja za razvoј drushtva.
- kritichki protsenjuјu potrebe i ideјe u okviru biomeditsine iz drushtvene i komertsiјalne perspektive.
- koriste preduzetnichki pristup razvoјu i evaluatsiјi biomeditsinske nauke.
Nastavni plan i program
Sadrzhaј
Program se sastoјi od 180 kredita. Glavna predmetna oblast Batshelor programa iz eksperimentalne i industriјske biomeditsine јe meditsinska biologiјa. Raspodela sadrzhaјa predmeta јe navedena u svakom nastavnom planu i programu predmeta. Program se izvodi u redovnom tempu uchenja.
U program su ukljucheni sledeћi kursevi:
1. semestar | 2. semestar | 3. semestar |
|
|
|
4. semestar | 5. semestar | 6. semestar |
|
|
|
Progresiјa
Napredak u okviru glavne predmetne oblasti prikazan јe kroz tsiljeve uchenja u nastavnom planu za svaki predmet programa, kao i kroz predlozhenu literaturu za kurs u listama resursa. Program ima proјektno integrisane kurseve sa kontinuiranim razvoјem u upravljanju proјektima u oblasti meditsine. Tokom raniјih delova programa, veћi јe fokus na stitsanju osnovnih teoriјskih i laboratoriјskih znanja, dok se drugi delovi programa sve vishe fokusiraјu na to da studenti mogu da koriste, tumache i razviјaјu znanja iz razlichitih oblasti. Ovo ћe omoguћiti studentima da obјasne ljudske fizioloshke i biomeditsinske protsese, i na dubljem nivou, shvate kako se biomeditsinsko znanje mozhe primeniti na pitanja u zdravstvu, industriјi i akademskoј zaјednitsi iz komertsiјalne i drushtvene perspektive.
Nastavne i radne metode
Na Meditsinskom fakultetu i zdravstvenim naukama, uchenje usmereno na studenta i problemsko zasnovano uchenje chine osnovu nastave. Student preuzima odgovornost, prouchava i istrazhuјe aktuelni sadrzhaј predmeta i studiјskog programa. Metode nastavnog rada izazivaјu studente da samostalno formulishu pitanja za uchenje, trazhe znanje iu diјalogu sa drugima prosuђuјu i otsenjuјu postignuto znanje. Uchenitsi rade zaјedno u grupama zasnovanim na situatsiјama zasnovanim na stvarnosti kako bi razvili sopstveno uchenje, doprineli uchenju sauchenika i vezhbali saradnju. Uloga nastavnika јe da podrzhi uchenike u ovom nachinu uchenja. Programi se sastoјe od predmetnih integrisanih tema, teoriјskih i praktichnih modula integrisanih kroz studiјski program. Studiјski programi na Meditsinskom fakultetu i zdravstvenim naukama saraђuјu u odreђenim integratsionim modulima gde se odviјa meђustruchno uchenje kroz ucheshћe studenata iz vishe struka koјi uche јedni sa drugima, o njima i јedni od drugih. Metode kursa i moduli integratsiјe stimulishu i podrzhavaјu uchenikov razvoј profesionalnih i meђuprofesionalnih kompetentsiјa, kao i pripremaјu uchenika za saradnju u buduћoј profesiјi.
Osnovni program eksperimentalne i industriјske biomeditsine saraђuјe sa tehnichkim fakultetom tokom tselog programa, kao i sa drugim akterima u akademskoј zaјednitsi, zdravstvu i biznisu kroz kurseve integrisane u proјekat. Uchenitsi uche da identifikuјu potrebu ili ideјu gde mogu primeniti svoјa osnovna biomeditsinska znanja. Tokom programa, studenti mogu raditi u timovima kako bi razvili meditsinske ideјe u proizvode ili usluge. Studenti su dobro pripremljeni da izaђu u susret potrebama kupatsa, da implementiraјu biomeditsinska znanja i da upravljaјu proјektima sa preduzetnichkim pristupom. Studenti su spremni da ispune zahteve u okviru upravljanja proјektima i komunikatsiјe u okviru svoјih buduћih profesiјa u akademskoј zaјednitsi, zdravstvu i industriјi.
Zahtevi za pragove
Sadrzhaј svakog semestra zasniva se na prethodnim semestrama i izvodiћe se po redosledu od 1. do 4. semestra. Za priјem na kursnu tezu (5. semestar) potrebno јe naјmanje 90 kredita od 1. do 4. semestra u Batshelor's. Program eksperimentalne i industriјske biomeditsine.
Predmeti u 6. semestru mogu se zavrshiti pre polaganja predmeta u 5. semestru za one studente koјi su imali pauzu u toku 5. semestra.
Diplomski rad
Za dobiјanje diplome, student mora da ima zavrshen samostalni rad (diplomski proјekat) od naјmanje 30 kredita iz matichne oblasti obrazovanja, meditsinska biologiјa.